روش های طبیعی کاهش قند خون برای بیماران مبتلا به پیش دیابت و دیابت

22 مارس 2016- در یک مقاله ی جدید، یک پزشک متخصص غدد توضیح می دهد که ساپلیمنت های طبیعی نظیر سرکه ی سیب و دارچین می تواند به کاهش مقدار قند خون بیماران مبتلا به پیش دیابت یا دیابت کمک می کند.

دکتر Salujaمتخصص غدد از دانشگاه ی ایالتی لوئیزیانا درتحقیقات خود نشان داد که برخی از مکمل های طبیعی می توانند مقدار قندخون افراد مبتلا به پیش دیابت را کاهش داده و از تبدیل بیماری پیش دیابت به دیابت کامل جلوگیری کند.

همه ی پزشکان استفاده از مکمل را به عنوان یک راه حل نمی دانند. با این حال بحث درمورد مواد طبیعی  مانند  شنبلیله ، ساپلیمنت های عصاره ی دارچین و سرکه ی سدار سیب که می تواند در پایین آوردن قند خون موثر باشند، ادامه دارد.

دکتر Salujaمی گوید: قندخون افراد مبتلا به پیش دیابت را می توان با درمانهای طبیعی کاهش داد. او می افزاید: مطالعات نشان می دهد که این کار نه تنها ممکن است بلکه موثر نیز می باشد. البته  داده های بالینی زیادی درمورد استفاده  از این مواد طبیعی وجود ندارد اما تغییر روش تغذیه ای و شیوه ی زندگی یکی از روشهای موثر در کنترل قندخون است. این تغییرات در شیوه ی  زندگی  شامل  دو مورد اساسی است: 1) تغذیه ی سالم و رژیم غذایی کم کربوهیدرات و 2) انجام فعالیت فیزیکی یا ورزشی. غذاهای حاوی فیبر فراوان وانجام فعالیت  فیزیکی منظم  دو روش موثر در جلوگیری  ازابتلا افراد پیش دیابتی به دیابت کامل است.

 او می گوید: بیماران هرگز نباید مکمل ها را بدون مشورت با پزشک جایگزین داروهای تجویز شده نمایند.

منبع : www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160322182110.htm